Apple iPad

De Apple iPad heeft wel voor wat opschudding gezorgd in de media. Zie trouwens de blog van Scott Kelby eens! Maar het valt me op dat er zoveel negatieve kritiek is op het apparaat – wat nog niemand in zijn bezit heeft. Vooral op de specificaties. Dat is afkomstig door mensen die producten beoordelen op specs i.p.v. het feitelijke gebruik. Maar ik moet zeggen dat ze wel een aantal valide punten hebben. Het lijkt erop alsof dit apparaat gewoon een grote iPhone is. Zelfde besturingssysteem, zelfde apps (alhoewel je een aparte store zou krijgen), geen usb ports, … Wat me het meeste tegenstaat is het feit dat je er de toepassingen zelf bij moet verzinnen. Waarom zou ik zo’n apparaat willen hebben? Ondertussen heb ik wel wat bedacht: je kan er boekjes mee lezen (hebben ze ook business model voor opgezet bij Apple) alhoewel het geen echte eInk achtig apparaat is natuurlijk. Dus vraag ik me af hoe het op een stoel aan het zwembad zal zijn. Erg handig lijkt het me als ik dit apparaat als imagetank kan gebruiken, maar hoe krijg je foto’s erop?

De eindvraag die je jezelf moet stellen is: Zal ik er zelf een kopen? Ik weet het nog niet, maar het lijkt me best leuk apparaat. 500+ euro voor best leuk in daarentegen veel geld.

~ door Marc Blok op februari 1, 2010.

Plaats een reactie