En het wordt een …


ja, wat zou het worden? Een Audi of een BMW? Beide proefritten goed bevallen en er moet een keuze gemaakt worden. Toch nog eens de zaken goed op een rijtje zetten. De BMW is een touring en heeft als opties Xenon verlichting en dimmende binnenspiegel. En de ramen zijn geblindeerd i.p.v. gordijntje. En dat navigatiesysteem…. zo mooi. Daarentegen is de motor wel echt zwakker. Ook zwakker dan mijn huidige auto op aantal punten volgens Caravantrekker. En hij hobbelt meer met rijden door de runflat tires. En de Audi is wel erg mooi van binnen.

Dat is wel even lastig. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de wegligging, motor en (rij)comfort. Met die iets sterkere motor (320Nm vs 300Nm) is het volgens Caravantrekker site net iets beter rijden. Zonder caravan merkte ik het trouwens al, dus ik geloof graag dat het met caravan inderdaad nog groter verschil is. Daarbij is de garage ook om de hoek – voor wat dat waard is. De runflat tires vind ik ook iets minder lekker rijden dan de gewone banden van de Audi.

Dus het is geworden …. de Audi! Ondertussen heb ik de brief van de leasemaatschappij dat alles in orde gemaakt is.

Wel bleek dat ik een SCM3 alarm moest hebben in de A4 2.0TDI Proline met de door mij gekozen opties. Dat is flinke kostenpost. Maar de dealer had een idee, je kon ook de Business versie nemen en dan los de opties erbij waardoor je stuk minder betaalde.

Nog even de opties bij de Audi A4 Limousine 2.0TDI (105kw) Business:
– Volautomatische airco
– Sportstoelen
– Mechanische zonwering achter
– isofix
– audi parksysteem achter
– lichtpakket
– opbergpakket
– cruise control
– afneembare trekhaak

De Business Edition heeft standaard trouwens Audi soundsysteem, multifunctioneel stuurwiel, alarm, mmi navigatie, telefoonvoorbereiding, middenarmsteun voor, kleuren informatiesysteem.

Het wordt een Phantomzwarte uitvoering trouwens!

~ door Marc Blok op juni 10, 2010.

Plaats een reactie