Problemen met harddisk….

Het nieuwe jaar begon zo goed met een mooie update naar Mac Os X 10.6.6 maar al snel kwamen de problemen …. Ik wilde graag XCode 3.2.3 updaten naar 3.2.5. Helaas werkte dit niet vanwege een input/output fout. Er werd mij aangeraden de disk utility te gebruiken om disk te verifiëren. Hier kwamen fouten aan het ligt, waarschijnlijk door stroomstoring van enige tijd geleden. Helaas was de reparatie functie niet meer mogelijk … Dus maar Time Machine restore doen van het hele systeem.

En toen … bootte de computer niet meer! Hij stopte bij en1: blah-blah volgens mij van netwerk. Dus de kernel werd wel geladen, alleen rest niet. Toen wilde ik schoon systeem maken vanaf de dvd’s maar ik bedacht me dat wellicht terugzetten naar 10.6.5 versie van twee weken geleden misschien wel beter is! En ja hoor, hij doet het weer! Nu op nieuw XCode 3.2.5 downloaden (3.5GB) en nog maar eens installeren voordat we de updates van Apple starten. Dus 10.6.6 update. Even afwachten!!!

 

Update: De installatie van XCode 3.2.5 werkt onder 10.6.5 en vervolgens update naar 10.6.6 gedaan. Alles okie dokie!

~ door Marc Blok op januari 15, 2011.

Plaats een reactie