Time Capsule en Ziggo

Vorige week hebben we na het defect gaan van onze externe harddisk een Time Capsule aangeschaft. Installatie ging zeer eenvoudig en alles leek te werken ….. totdat je enige tijd online zat. Na zo’n 30min werd de internet verbinding verbroken. Consequent en op alle devices die de TC gebruiken. Ik had dit nog niet eerder meegemaakt met de bij Ziggo meegeleverde Netgear. Merkwaardig was de connectie met de TC goed bleef, je kon blijven backuppen bijvoorbeeld. Probleem met communicatie tussen Ubee modem en Time Capsule vroeg ik me af?

Na enig zoekwerk op internet bleek dit bekend probleem te zijn. Na wat niet succesvolle aanpassingen m.b.t. ip addressen bleek ik ergens de oplossing gelezen te hebben: het invullen van een (unieke) naam bij de DHCP Client ID. Merkwaardig, want dit zou gewoon leek moeten kunnen blijven. Relatie met probleem is me nooit helder geworden.

Desalniettemin hierbij de oplossing voor het probleem:

Airport screenshot

~ door Marc Blok op april 11, 2011.

Plaats een reactie