Airdrop probleem?

Vandaag wilde ik wat vakantie foto’s kopiëren van onze laptop naar de iMac. Dit kan eenvoudig met Airdrop. Maar wat gebeurde er? Bij het slepen van de directories naar mijn icoontje kreeg ik op de laptop de foutmelding dat mijn appleID incorrect is! Het gaat hierbij om de appleID op de iMac. Om precies te zijn was het certificaat niet in orde. 

Op internet heb ik diverse mogelijkheden gevonden om dit probleem op te lossen. Eén van de mogelijkheden was de appleID van de gebruiker (op iMac) te wissen en opnieuw op te voeren. En daarna machine eventueel te rebooten. Dit werkte niet (voor en na rebooten zelfde probleem).

De oplossing die wel werkte was het uitloggen van iCloud en opnieuw inloggen. Vreemd waarom dit zou werken, maar het heeft natuurlijk met de certificaten te maken. Blijkbaar worden deze ‘ververst’  of iets dergelijks. In ieder geval is het probleem nu opgelost!

~ door Marc Blok op mei 7, 2012.

Plaats een reactie